7 клас Образотворче мистецтво

 


 

ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО

В НАШОМУ ЖИТТІ

7 клас

(за новою програмою)

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

ДО ВИКЛАДАННЯ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА В 7-МУ КЛАСІ

Сучасна художньо-естетична освіта ґрунтується на засадах особистісно-орієнтованого і

компетентного підходів, визначених основними нормативними документами освітньої галузі

– державним стандартом, навчальними програмами (зокрема, з урахуванням вимог

Державного стандарту початкової загальної освіти, прийнятого Постановою кабінету

Міністрів України від 20.04.2011р. № 462 на прикладі освітньої галузі «Мистецтво».

Навчальною програмою передбачається розкриття доступних розумінню учнів

основних художньо-культурних цінностей, взаємозв’язків народного й класичного мистецтва

з життям. При цьому учні вчаться бачити й цінувати світ мистецтва «поруч» на предметах

досягнень майстрів рідного краю; вчаться розуміти, що мистецтво свого регіону й країни

загалом – шлях до пізнання мистецтва будь-яких епох і народів; починають усвідомлювати

значення формування художньої культури як невід’ємної частини духовної культури.

Унаслідок засвоєння навчальної інформації у учнів формуються:

* особистісне ставлення до мистецтва, що ґрунтується на освоєнні мистецьких

здобутків України і світу;

* розвиток художньо-образного мислення на основі спостереження і фантазії, власної

творчої діяльності семикласників;

* подальше оволодіння образною мовою різних видів образотворчого мистецтва;

* розвиток навичок сприйняття творів мистецтва;

* формування емоційно-ціннісних критеріїв життя.

Результатом роботи має стати формування почуття національної гідності, культури

міжнаціонального спілкування, уміння бачити пам’ятки історії і культури у зв’язку з

історією, побутом і життям народу; формування особливих якостей мислення, творчої уяви,

культурно-історичної пам’яті в процесі комплексного освоєння мистецтва.

У 7-му класі на уроках образотворчого мистецтва відбувається подальше закріпленні і

поглиблення знань з архітектури, декоративно-прикладного мистецтва, дизайну. Тематика

року − «Образотворче мистецтво: діалог традицій і новаторства» яка поділяється на наступні

теми «Образотворче мистецтво в нашому житті» та «Дизайн»

У 7-му класі курс образотворчого мистецтва починається із продовженням знайомства

з архітектурою, як просторовим видом образотворчого мистецтва.

Особливу увагу при вивченні теми «Архітектура» слід приділити наступним

навчальним завданням:

* розрізненню понять «будівництво» і «архітектура»;

* розуміння особливостей архітектурної форми як засобу створення архітектурного

образу;

* розуміння зумовленості архітектурного образу, конструктивних особливостей і

функціонально-планувальної структури споруди природним середовищем, умовами життя

людей, рівнем розвитку техніки. Індивідуальними перевагами автора проекту;

* усвідомлення єдності архітектурної тріади: корисність – міцність – краса (функція

– конструкція – форма);

* вивчення видів архітектури (об’ємних споруд, ландшафтна, містобудування) та за

призначенням (житлова, промислова, громадська, культова), композиційних засобів

(тектоніка, пропорції, масштабність), засобів художньої виразності (симетрія, асиметрія,

рівновага, фактурність, ритм);

* передавання тривимірного простору та об’єму лінійними та світлотіньовими

засобами, уявлення про фронтальну та кутову перспективу;

* особливості зображення екстер’єру та інтер’єру будівлі, специфіку сприйняття

кольору в екстер’єрі та інтер’єрі, вміти графічно зображувати фронтальний вигляд споруд та

інтер’єр;

* розвиток просторового мислення, вміння уявляти та відображати будівлі,

архітектурні пейзажі, інтер’єр, будувати багатопланову композицію;

* формуванню уявлення про українські та світові архітектурні пам’ятки.

 

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з образотворчого мистецтва

Рівні навчальних досягнень

Бали

 

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

І. Початковий

1

Учень (учениця) сприймає та відтворює художні образи на частковому рівні, однозначно їх характеризує, демонструє слабо сформоване художньо-естетичне мислення, елементарні навички та уміння у творчій художній діяльності

2

Учень (учениця) володіє незначною частиною тематичного матеріалу, має слабо сформований рівень сприйняття художніх образів, виявляє певні творчі вміння та навички у практичній діяльності, володіє незначною частиною термінологічного мінімуму; словниковий запас в основному дозволяє викласти думку

3

Учень (учениця) здатний сприймати та відтворювати окремі фрагменти художніх образів з конкретним образно-художнім змістом, знає незначну частину тематичного матеріалу, послуговуючись обмеженим термінологічним та словниковим запасом

ІІ. Середній

4

Учень (учениця) може відтворювати художні образи на репродуктивному рівні, в основному розуміє образну сферу художнього твору; застосування знань та термінологічного запасу на практиці задовільне

5

Учень (учениця) володіє навичками й уміннями, які дають змогу проаналізувати чи відтворити окремі художні образи, котрі мають художньо конкретну словесну понятійну основу, але не завжди вміє сприймати і відтворювати художні образи, які вимагають абстрактного художньо-мистецького мислення; виявляє задовільне знання спеціальної художньої термінології; словниковий запас небагатий

6

Учень (учениця) не завжди вміє сприймати та репродукувати візуальні образи, має достатньо сформоване художнє мислення, не завжди послідовно та логічно характеризує окремі художні явища, його розповідь потребує уточнень і додаткових запитань; виявляє знання і розуміння основних тематичних положень, але не завжди вміє самостійно зробити аналіз художнього твору, порівняння, висновки щодо сприймання творів образотворчого мистецтва

ІІІ. Достатній

7

Учень (учениця) може відтворити різні візуальні образи, проте робить непереконливі висновки, не завжди послідовно викладає свої думки, допускає мовленнєві та термінологічні помилки; знає найважливіший тематичний художній матеріал, але знання не достатньо стійкі; спостерігаються помітні позитивні зміни у творчій художній діяльності учня

8

Учень (учениця) вміє сприймати і репродукувати візуальні образи певного рівня, досить повно аналізує художньо-образний зміст твору, але має стандартне мислення, йому бракує власних висновків, асоціацій, узагальнень; не завжди вміє поєднувати художні образи та життєві явища; на достатньому рівні володіє спеціальною художньою термінологією при аналізуванні художніх творів у процесі їх сприймання та інтерпретації

9

Учень (учениця) виявляє достатнє засвоєння тематичного художнього матеріалу, але допускає неточності у використанні спеціальної художньої термінології, які потребують допомоги вчителя, трапляються поодинокі недоліки у відтворенні художнього образу і художньо-образному оформленні своїх роздумів щодо оцінки творів образотворчого мистецтва; не завжди самостійно систематизує та узагальнює художній матеріал

ІV. Високий

10

Учень (учениця) має міцні знання програмового матеріалу, але, аналізуючи художні твори, допускає несуттєві неточності у формулюваннях та використанні спеціальної художньої термінології, не завжди обгрунтовано може довести свою точку зору на художні явища в процесі їх сприймання, не завжди вміє відтворити окремі фрагменти художніх образів. Вказані неточності може виправляти самостійно

11

Учень (учениця) володіє тематичним художнім матеріалом у межах програми, вміє використовувати набуті знання, уміння і здібності у нових художньо-творчих завданнях, виявляє знання спеціальної художньої термінології, їх усвідомлення та міцність, уміння систематизувати, узагальнювати, аналізувати твори візуального (образотворчого) мистецтва, асоціювати їх з творами інших мистецтв та життєвими явищами, застосовувати набуті знання в образотворчій діяльності

12

Учень (учениця) має міцні, ґрунтовні знання тематичного художнього матеріалу (жанри, митці, твори образотворчого мистецтва) у межах програми, здатний систематизувати, узагальнювати, свідомо сприймати та відтворювати візуальні образи, широко застосовувати асоціативні зв'язки між творами образотворчого мистецтва, творами інших мистецтв та життєвими явищами. Учень (учениця) свідомо послуговується мовою візуального мистецтва у роздумах, висновках та узагальненнях щодо сприймання художніх образів, має достатньо високий рівень художньо-мистецького мислення у розвитку світопізнання і світовідчуття; самостійно використовує набуті художні вміння, навички та власні здібності в художній діяльності

 

 

ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО В НАШОМУ ЖИТТІ 7 клас (за новою програмою) Книжка для вчителя (Скорочений варіант)

http://library.ippro.com.ua/attachments/article/443/%D0%9E%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D1%82%D0%B2%D0%BE%D1%80%D1%87%D0%B5%20%D0%BC%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%86%D1%82%D0%B2%D0%BE%20%D0%B2%20%D0%BD%D0%B0%D1%88%D0%BE%D0%BC%D1%83%20%D0%B6%D0%B8%D1%82%D1%82%D1%96.%207%20%D0%BA%D0%BB..pdf 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

  Роль мистецтва у житті людини     " Життя коротке, мистецтво нескінченне."     Оскар Уайльд             Життя людини – це лиш ми...